Dag 08

Ett ögonblick
Det finns en del.. Men ett som är riktigt speciellt för mig och som jag tänker skriva om idag, är första gången jag fick se och hålla min gudson <3
Jag kom hem till Mella, min bästa vän, som bara varit hemma från sjukhuset några dagar, eftersom min gudson är född 10 veckor tidigt så var han väldigt liten.. Kommer ihåg känslan i bröstet när jag fick se honom och vad som flög igenom huvudet på mig.. Det var min bästa väns barn, och min gudson, den här pojken kommer bli en stor del av mitt liv, och jag ska göra mitt bästa för att vara en del av hans, och någon han kommer kunna prata med när han blir äldre, jag vill vara någon som den här pojken får förtroende för och ser som sin familj, för jag ser både han och hans mor som en del av min. Sen bryter Mella mina tankegånger med frågan "Vill du hålla honom?" Självklart! Tänkte jag, men jag var så rädd, hjärtat började fladdra i bröstet, han var ju så liten och han hade sonden och såg så skör ut.. Men så lägger hon honom i mina armar och jag känner hur kärleken till det barnet flödade över i mitt hjärta, och till min bästa vän, och vilket förtroende hon ger mig som gör mig till hans gudmor. Att se den lilla pojken i mina armar, känna hans värme och hur liten och ömtålig han var, det väckte mina beskyddar instinkter och jag visste redan då att jag skulle kunna göra allt för honom. Allt det här hann jag tänka och känna på en stund som var kortare än två minuter, det är ett av de absolut bästa ögonblicken i mitt liv, och därför skrev jag om det först.
Milo Liam Matti Blomberg-Eriksson, din gudmor älskar dig och gör allt för dig och din mor, som är hennes bästa vän <3

Kristina

Kommentarer
Postat av: Mamma till milo

Oh :( vad fint du skrivit . Idag gråter jag igen :'( Milo älskar dig lika mycket som jag gör <3 du e bäst gumman :)

2011-05-12 @ 23:08:44
URL: http://mikaelaeriiksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0